Webteksten

Het schrijven van een webtekst is een vak apart. Deze verschilt namelijk behoorlijk van een tekst die voor een printadvertentie geschreven is. De webtekst is er niet alleen om de juiste informatie te verschaffen aan de bezoeker, maar ook om deze bezoeker eerst vanuit Google op jouw website te laten belanden.

Webteksten: waar moet je op letten?

Bij het schrijven van teksten voor een website doen we eerst een gedegen vooronderzoek om erachter te komen welke zoekwoorden het meest relevant zijn voor jouw bedrijf. Daarmee onderzoeken we het woordgebruik van jouw klant, waar de klant de website mee zou moeten vinden. Deze zoekwoordanalyse is de basis voor de websitestructuur, de content die op de website moet komen, de linkbuildingcampagne en een eventuele AdWordscampagne. De webteksten worden op deze manier een geïntegreerd onderdeel van de zoekmachine-marketing­aanpak. 

Uit de zoekwoordanalyse maken we een selectie van de belangrijkste zoekwoorden en die plaatsen we in een logische structuur: een opbouw van verschillende pagina's, categorieeën en eventueel subcategorieeën. Deze structuur moet voor de bezoeker en de zoekmachine duidelijk zijn, zodat ze hun weg door de website eenvoudig kunnen vinden. In deze structuur laten wij precies zien waar iedere pagina van de website komt. Daarna is het een kwestie van het invullen van de teksten: dit kunnen wij ook voor je regelen!

Ondersteuning

Wil jij graag ondersteuning bij het schrijven van webteksten of er meer over weten? Neem contact op met Pool Communicatie in Oosterwolde via 0516­432087 of het contactformulier voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.