500 jaar Ooststellingwerf

Een bijzonder jaar voor Ooststellingwerf, dat in 2017 exact 500 jaar bestaat. Reden voor een feestje! Aan de inwoners van Ooststellingwerf de taak om ideeën en plannen aan te dragen, die vervolgens beoordeeld worden door alle andere Ooststellingwervers. De best beoordeelde activiteiten worden financieel ondersteund met subsidiëring vanuit de gemeente. Maar hoe krijg je dit onder de aandacht bij de inwoners van Ooststellingwerf? En via welk digitaal platform ga je dat faciliteren? Pool Communicatie heeft voor de viering van 500 jaar Ooststellingwerf dan ook een uitgebreid crossmediaal concept uitgewerkt, met een interactief online platform als spil in dit geheel. De gemeente bleek onder de indruk van ons plan, waarna wij het concept om konden zetten naar realiteit. We nemen je graag mee in dit mooie concept.

Reponsive website

De website, daar draait het allemaal om. Organisatoren de mogelijkheid geven hun activiteiten te promoten, en bezoekers kunnen laten stemmen op hun favoriete activiteit. Wij zijn aan de slag gegaan met een website voor 500 jaar Ooststellingwerf die uiteraard op alle apparaten goed te bekijken is. Activiteiten kunnen eenvoudig worden aangemeld om vervolgens likes te verzamelen. Meer likes betekent meer kans op subsidiëring. De gemeente Ooststellingwerf heeft inmiddels subsidies verleend aan de door Ooststellingwervers tot populairste verkozen activiteiten. Hoewel er geen activiteiten meer kunnen worden aangemeld, dient de website nu als agenda voor bezoekers van 500 jaar Ooststellingwerf. Als de activiteiten zijn geweest kunnen de organisatoren op de pagina van hun activiteit inloggen, updates geven en foto’s plaatsen. Leuk weetje: via de website kunnen organisatoren zelfs hun eigen posters ontwerpen met een handige toolkit!

Website beleven?

Je ervaart de website het beste door hem te bezoeken

Bekijk de website

Promotievideo met inwoners

Hoe leuk is het om inwoners uit de gemeente in te zetten voor de promotievideo? De feestelijke activiteiten worden immers voor en dóór Ooststellingwervers georganiseerd. In de video moedigen zij mede-Ooststellingwervers aan om creatieve en originele ideeën voor de viering in te dienen op de website. De video creëert herkenbaarheid en betrokkenheid. Met één doel: uiteindelijk een geweldige viering van 500 jaar Ooststellingwerf te realiseren, met activiteiten die echt voor en door inwoners zijn bedacht.

Fotografie

Het idee van de viering van 500 jaar Ooststellingwerf is natuurlijk dat het voor en door inwoners georganiseerd is. Daarom hebben wij niet alleen inwoners van de gemeente gefilmd, maar ook gefotografeerd. De portretten van de Ooststellingwervers in hun eigen dorpen komen terug op de website en op social media. Pool Communicatie zal ook bij een aantal van de evenementen en activiteiten de mooiste momenten vastleggen. Een impressie van de activiteiten kan dan later worden gebruikt voor de website en gebruik op social media.

Facebook

Zoveel mogelijk Ooststellingwervers mee laten genieten van de viering van 500 jaar Ooststellingwerf, dat is het doel van de campagne. Facebook is een perfect kanaal om veel Ooststellingwervers te bereiken. De advertenties van deze campagne zijn gericht op specifieke dorpen, zodat bewoners uit die plaats opgeroepen worden om activiteiten aan te dragen.