Pool Communicatie onder de vlag van Eijsink: de stand van zaken

Geplaatst door Daan Pool • 24 aug 2016

De laatste jaren wordt Pool Communicatie steeds vaker ingeschakeld voor een compleet traject: we ontwikkelen niet alleen websites, maar ontwerpen en realiseren ook webshops en verzorgen de online marketing. Het gehele proces van zowel marketing, ontwerp als techniek hebben we in eigen handen. En dat viel ook op bij Eijsink Afrekensystemen (ervaren innovatieve automatiseringspartner). Het onderlinge contact beviel bij beide partijen en eind december ging de kogel door de kerk: Pool Communicatie werd per 31 december 2015 overgenomen door Eijsink. Samen sterk. Maar wat is er nu veranderd voor onze klanten? Nou, eigenlijk helemaal niets! Tijd om de balans op te maken.

Een stap vooruit

Een bedrijf in afrekensystemen en een communicatiebureau. Het lijkt niet direct de meest logische combinatie. Toch was het voor beide partijen een logische stap vooruit. Wij ontwikkelen namelijk naast websites ook webshops voor diverse klanten. Bij het ontwerpen en bouwen van webshops gebruiken we ons eigen CMS (content managementsysteem), dat hiervoor uitermate geschikt is. Een gebruiksvriendelijk systeem, waar iedereen mee kan werken. Het wordt daarom ook ingezet door veel bedrijven in heel Nederland. Met dit CMS kunnen we allerlei technische oplossingen creëren. En daar zagen zowel wij als Eijsink kansen.
 

Softwareplatform met webshop en e-commerce integratie

Met ons CMS kunnen ondernemers heel makkelijk hun eigen website of webshop inrichten aan de hand van hun eigen inventaris. Door het samengaan met Eijsink is het nu mogelijk om een koppeling te realiseren tussen de webshop en de fysieke kassa. Het maakt dan niet meer uit of klanten nu online bestellen of in de winkel producten aanschaffen. Alles wordt verwerkt in hetzelfde systeem, inclusief voorraadbeheer! Daarnaast kunnen ondernemers met deze software de personeelsplanning maken, de inkoop regelen en koppelen met boekhoudprogramma’s.


Vanwege deze koppeling én de verbinding die we kunnen maken van winkel naar website, worden we als onderdeel van Eijsink steeds vaker ingezet voor de combinatieopdrachten. Voor klanten ontwikkelen we zowel websites als webshops én adviseren we over het concept en online marketing. Dat is onze meerwaarde als communicatiebureau. Eijsink is een grote, breed gespecialiseerde organisatie, dus dat betekent daarbij veel kennis en ervaring. Samen kunnen we onze gecombineerde krachten inzetten om ondernemers nog beter te voorzien van mooie oplossingen. Een goed voorbeeld van een van de eerste samenwerkingen is de nieuwe winkel van Reclaimed in Almere. Hierbij werd de fysieke winkel ingericht met het JUPA kassasysteem (speciaal voor juweliers) van Eijsink en maakten we een mooie responsive webshop waarin de unieke opzet van Reclaimed helder naar voren komt: sieraden met een geschiedenis, een eigen verhaal.

 

Nieuwe mogelijkheden

En wat betekent dit alles voor onze huidige klanten? Nieuwe mogelijkheden. Door uitdagende opdrachten worden andere technieken ontwikkeld en ervaringen opgedaan. De kennis en de ontwikkelingen in het CMS die dit met zich meebrengen, zijn beschikbaar voor onze bestaande en toekomstige klanten. Ook als je geen kassa hebt. Verder verandert er niets aan onze huidige werkzaamheden; wij blijven onze klanten voorzien van oplossingen bij verschillende communicatievraagstukken. De samenwerking met Eijsink is voor ons een goede zaak. Samen zetten we een grote stap in het automatiseren van het winkelen van de toekomst, zowel online als offline. Daardoor blijven wij een innovatief full service communicatiebureau, zoals klanten dat van ons gewend zijn.