Klantervaringen inzetten voor een optimale conversie

Geplaatst door Maaike Lohuis • 17 mrt 2014

Het tonen van reviews is een belangrijk marketinginstrument om je conversie te verhogen. Reviews zijn zowel toe te passen op zakelijke sites, maar ook zeker op webwinkels. Want zeg nou zelf, tegenwoordig kijk jij toch ook altijd eerst naar de reviews van het desbetreffende bedrijf? Of zoek je in Google naar “bedrijfsnaam ervaringen”?

Negatieve klantervaringen

Ben je als bedrijf bang dat je ook negatieve reviews krijgt? Dat hoeft niet! Het is natuurlijk niet altijd leuk, maar je kan zeker wel iets hebben aan een negatieve review. 

Het blijkt namelijk zelfs dat het voor een conversiestijging kan zorgen wanneer je niet alleen maar positieve reviews hebt. Uit onderzoek blijkt dat 95% van de mensen reviews niet vertrouwt als deze alleen maar positief zijn.

Daarnaast kun je de negatieve feedback van klanten goed gebruiken om je website en dienstverlening verder te optimaliseren. 

Hoe kun je ervoor zorgen dat de klant een review achterlaat?

Vaak werkt het erg goed door de klanten te belonen voor het achterlaten van een review. 

  • Dit kan bijvoorbeeld in de vorm van een kortingscode bij een nieuwe bestelling. Of verloot een waardebon onder een aantal inzendingen.
  • Een andere praktische tip is het automatisch versturen van een mail waarin je de klant vraagt om een review achter te laten.

Dit kan met behulp van een eigen systeem. Echter zijn er tegenwoordig ook systemen waarmee je dit kunt doen. Een aantal bedrijven waarmee je review kunt beheren, zijn:

Bijkomend voordeel van deze systemen is dat, wanneer je adverteert in Google, je extra zichtbaar bent met sterren bij de advertentie. Zo val je meer op en is er een grotere kans dat mensen op jouw advertentie klikken. Deze bedrijven werken namelijk samen met Google voor het uitwisselen van de reviews.

Hulp nodig?

Advies nodig hoe jij dit voor jouw website kunt implementeren? Neem dan vooral even contact met ons op!